tisdag 8 januari 2013

En till utmaning..... Och ett kort.....

Igår gjorde jag ytterligare en utmaning på cybercropen hos Svensk Scrapbooking. Denna gång valde jag att prova på det här med mixed media. 

Detta var utmaningen:
"I den här utmaningen vill vi att du skapar något riktigt snöigt med mixed media teknik och vi vill även att du lägger till tyg på ditt alster, dock inte i form av band. Mixed media innebär att skapa något med flera olika medium. Ett medium kan vara, akrylfärg, akvarellfärg, mist, olika typer av lim, kritor, pennor, papper. Utaningen är öppen för alla typer av alster."

Och så här blev mitt alster:
Tyvärr blev inte bilden så bra så att man ser allt i detalj. 
Jag har använt mig av vitt embossingpulver till snögubbestämpeln, blå distress ink och akrylfärg till bakgrunden, embossingkräm till snöstjärnorna, vit akrylfärg på granar och prickarna på bakgrunden, vit crackled paint på granen längst fram (tyvärr syns inte det så bra på bilden).Stjärna är klippt från ett tyg som jag satt dit med decoupagelack och sen sitter det lite vitt tyll bakom skylten "happy winter", som jag även har målat lite med vit akrylfärg runt kanten. Till sist har jag avslutat med lite silverstickles här och var.....


Har även pysslat ett litet kort som min sambo undrade om jag kunde göra till honom. Han skulle ge bort det till en som fyllt 60, tillsammans med en cigarr. Det fick inte vara en massa blommor och sånt, utan enkelt, snyggt och stilrent.

Imorgon tänkte jag slänga ut julen, så vi får se om jag hinner pyssla nåt. Fick hem lite magnoliastämplar och lite annat pyssel igår som jag är sugen att använda, så vi får väl se....

Kram Charlotte

Inga kommentarer: