tisdag 29 maj 2012

Morsdag - Kort och present

Nu när morsdag har varit och mamma och svärmor har fått sina presenter så kan jag ju visa dom här på bloggen.
Som presenter så planterade jag två stora blomkorgar att ha utomhus, köpte minirosor, lobelia och petunier, den ena korgen fick gå i rosa toner och den andra i lila. Istället för att göra helt vanliga kort så valde jag att göra små vattenkannor för att jag tyckte att det skulle vara lite roligt och passande till korgarna. 

Beskrivningen till kannorna hittade jag här:



Då jag inte hade så mycket tid på mig att göra dessa så blev det inga målade stämpelmotiv på kannorna, utan istället hittade jag fina vintagemotiv som jag skrev ut och sen använde en nellie snellen die för att stansa ut dessa med. Har dekorerat kannorna med blommor, fjädrar, halvpärlor, brads i form av skruvar m.m. Alla kanter är inkade med distress ink pumice stone. 

Dom små snörena som sticker upp ur kannorna är små smyckespåsar som jag lagt ner och som innehåller ett par örhängen.

Här kommer då slutligen en bild på hela presenten:


Önskar alla mina bloggbesökare en trevlig vecka med mycket sol och värme!

Kram Charlotte

1 kommentar:

Åsalill sa...

Åhhh vilka fina kort! Supergulliga. Måste testa!! Vilken fin morsdagspresent;) Den måste blivit uppskattad!

Kram Åsalill