tisdag 8 maj 2012

Kavajkort

Idag har jag för första gången provat att göra ett kavajkort... Det var faktiskt riktigt roligt.

Den som ska få kortet är min sambos morfar som fyller 80 år på fredag. Jag brukar alltid göra kort till hans mormor och morfar, då dom alltid är väldigt uppskattade. Men den här gången kände jag att jag ville göra något alldeles extra, eftersom att han fyller 80.
Googlade på kavajkort och hittade denna beskrivning http://mayas-hobbyblogg.blogspot.se/2009/07/jacket-card-with-tutorial.html.

Här följer 3 bilder på hur kortet blev:







 Då han tycker om att spela golf så blev det ju självklart på det temat inuti kortet.

Det var allt för denna gång.

Kram Charlotte

2 kommentarer:

Rosa A sa...

Jättesnyggt! Det kommer säkerligen att uppskattas mycket.
Kram Rosa

Åsalill sa...

Jasså, du gjorde också ett kavajkort! Snyggt. Mitt är också klart, men inte upplagt än. Idag ska det pysslas studentkort tror jag.

Kram
Åsalill