tisdag 4 oktober 2011

Julkort, bokmärken och ett grattiskort

Nu är produktionen till årets julmarknader i fullgång. Här kommer några av de saker jag gjorde under förra veckan:

Först ut är ett julkort. Stämpeln till detta kort hittade jag här. Tycker att den var väldigt snygg och lite tuff. Är ju lite roligt att göra lite tuffare kort också, inte bara dessa vanliga tomtar.


Här är en ny typ av bokmärken som jag har gjort. Istället för att lägga bokmärket i boken så trär man det över hörnet.
Självklart tänkte jag även göra dom vanliga bokmärkena i år också, men det kan ju vara roligt med lite olika modeller att välja på.


Här är ett vanligt enkelt grattiskort. På detta kort har jag valt att inte använda någon stämpel (förutom grattistexten då), utan trädet är en embossingfolder som jag har använt på core'dinations cardstock och sedan använt sandpapper för att få fram motivet i den turkosa färgen som ligger under den svarta färgen. Dessa papper är jätteroliga att pyssla med.


Nu blir det lite kaffe och sen tillbaka till pysselbordet och göra lite mera saker :-)


Kram Charlotte

Inga kommentarer: